Wednesday, April 17, 2013

Berwisata Ria di Malaysia

Panorama di Pantai Cenang Langkawi
halo plh Indonesia
apa khabar hari ini, saya ingin bercerita tentang pelancongan di malaysia
salam kenal ya dari kami
Bagi anda yang gemar melancong ke pantai tak ada salahnya jika melawat Pantai Cenang yang menjadi salah satu bahagian dari Pulau Langkawi. Konon Pantai Cenang ini tak beda jauh dengan Pantai Kuta Bali yang sudah kesohor sampai ke mancanegara. Yang membezakannya hanya soal kebersihannya saja yang tampak lebih terjaga di Pantai Cenang. Soal keramaiannya, tak beda jauh.
Pantai ini mempunyai keindahan dan panorama yang tak kalah berbanding dengan pantai-pantai indah yang lain di Malaysia. Keeksotisan dan keanggunan pantainya sangat membius para pengunjungnya. Dan tampak di kejauhan kalau anda memutarkan pandangan tulisan yang mirip dengan "Hollywood" di Amerika sana dapat dilihat dengan jelas. Tulisan tersebut berbunyi "Langkawi Permata Kedah".
Airnya tampak jernih sekali sehingga pengunjung dapat melihat sampai ke dasarnya. Memang tidak banyak batu karang didalamnya namun tetap saja menyembulkan impresi tiada duanya. Banyak sekali aktiviti yang boleh dilakukan di pantai ini seperti berenang, berjemur, membaca buku, bermain bola tampar pantai atau membuat bangunan pasir yang nantinya akan hancur tersapu ombak pantai. Atau kalau anda ingin melakukan aktiviti yang akan melampau maka boleh menyewa banana boat. Anda dan keluarga boleh menghabiskan masa bercuti di pantai yang sangat indah ini.
Pantai ini akan semakin menarik jika anda berkunjung ke sini bersama pasangan baik isteri atau teman wanita. Disini anda boleh merenda kisah kasih yang tidak akan pernah dilupakan. Kalau perut terasa lapar maka jangan sia-siakan kewujudan restoran yang berada tak seberapa jauh dari pantai. Diantaranya yang sudah dikenal ialah The Oasis dengan menu-menunya yang ajib. Rasa sajiannya benar-benar boleh diadu. Sedangkan untuk hiburan malam (nightlife) Anda juga boleh melawat beberapa bar dan kafe yang seolah tak pernah tidur senantiasa memberikan hentakan-hentakan ajib dan menyenangkan.


 
 
 
Klik disini untuk mengetahui lebih dalam tentang kewisataan di Malaysia.
layari laman rasmi kami di http://malaysia.panduanwisata.com/
Selamat berkunjung
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments
Item Reviewed: Berwisata Ria di Malaysia Rating: 5 Reviewed By: Awaluddin Ahmad